НАСА открива „Клъстер от коледни елхи“ от звезди, светещи в космоса: „Започва много да прилича на космос“
Снимка: cbsnews.com
CBS News | 2023-12-20 | 15:39:33

Вашата всекидневна не е единственото място, където има голяма зелена коледна елха с искрящи светлини година. НАСА намери място в космоса със собствено светещо космическо дърво за празничния сезон.

Въпросният обект е наречен NGC 2264, известен още като „Клъстерът на коледната елха“ и представлява формация от млади звезди – някои от които са по-големи от слънцето – на възраст между 1 и 5 години. милиони години. НАСА казва, че клъстерът се намира в Млечния път, приблизително на 2500 светлинни години от Земята.

„Започва да изглежда като космос“, пошегува се НАСА в туит за клъстера.

Съставно изображение на звездния куп прави NGC 2264 да изглежда като коледна елха, каза НАСА, с ярко зелено сияние и нещо, което прилича на сини и бели искрящи светлини. Но вместо да са борови иглички и струни, зеленото сияние всъщност е газ, докато сините и белите искри са млади звезди, излъчващи рентгенови лъчи. Сините и белите точки не мигат в синхрон, както е изобразено в композита, каза НАСА, и са координирани като такива, "за да подчертаят местоположенията на звездите... и да подчертаят приликата на този обект с коледно дърво."

Галактически клъстер Коледно дърво" на приблизително 4,3 милиарда светлинни години от Земята, което е един от най-подробните изгледи на Вселената, изобразявани някога.

"Наричаме MACS0416 Галактическия куп Коледно дърво, и двете защото е толкова цветен и поради тези мигащи светлини, които откриваме в него", каза астрономът Хаоджинг Ян, един от авторите на изследването. „Можем да видим преходни процеси навсякъде."

Изображението на клъстера е сред „безпрецедентните“ дълбоки изгледи на вселената и включва изображение на древна звезда с прякор „Мотра“, за която се смята, че е съществувала преди 11 милиарда години – много преди да се формира слънцето в нашата слънчева система.

Източник: cbsnews.com